Çıtır Çerez Filmlerden Bir Öneri : Tatil (The Holiday)

 


    2006 yılı Amerikan yapımı film. 

    Önce konudan bahsetmek yerinde olur. Sevgilisinin kendisini aldattığını öğrenen güçlü, işkolik Amanda (Cameron Diaz) ve 3 yıldır iş arkadaşına karşılıksız şekilde aşık olup dengesiz bir ilişki içinde olan Iris (Kate Winslet) isimli iki kadının komik hikayesini anlatıyor film. İkisi de acılı ve bulunduğu ortamdan kaçmak isteyen bu iki kadın bir ev değiştirme sitesi üzerinden iki haftalık tatil konusunda anlaşmaya varırlar. Fakat bu tatil sadece evlerini değil; hayatlarını da beklenmedik şekilde değiştirecektir. 

    Küçük ipuçları da içerebilecek yorumuma gelecek olursam; 

    *bu ara izlediğim filmlerde ve okuduğum kitaplarda aradığım tek şey; "kafamı yormasın akıp gitsin, azıcık da mutlu umutlu birşeyler olsun" felsefesidir; ki bu film tam olarak öyle.

    *Bu kadar bilinen yüzün bir arada olduğu film olması ayrı tat katmış. Ancak insan sorgulamadan edemiyor; "bu ünlüler çok mu parasız dönemlerine denk geldi de ünlerini burada harcadılar?" diye. "Sen ki Jude Law'sın adam, kendine gel" diye sarsmak istedim.

    *Senaryo yormuyor doğru; ama küçük mantık hataları yorabiliyor. Ayrıntılara önem verilmediğini hissedip duruyorsunuz filmi izlerken. Mesela Amanda, Iris'in küçük, sevimli evine varıyor. Arabayı süren şoför ağaçlı yoldan gidemeyeceklerini söyleyip indiriyor. Aynı araba nasıl oluyorsa tatil dönüşünde kadını evin önünden alabiliyor. 

    Bir başka noktada ise asabi yanım durmadı. Mantıklı düşünelim; adı konulmamış ilişkinizdeki erkek kişisi nişanlanıyor. Yine de sizi yedek oyuncu olarak gördüğünü "Ben nişanlandım ama senle de ara ara seviyesiz birlikteliğime devam etmek istiyorum." manasındaki kelimeleriyle ifade ediyor. Ne kadar ezik, kendini sevemeyen biri olursanız olun gözünüzün açıldığını okkalı bir küfürden anlarız. Orda bir bekledim. Herşeye lanet olsun adamım diyen Amerikan yapımı filmde bu tepki eksikti bence :)

    Sonuç olarak; çok sıkıldığınız bir haftasonu hiçbir stres vermeyen çıtır çerez bir film arayışında izlenir. Ama daha fazlasını bekliyorsanız bana kalırsa hayal kırıklığına uğrama ihtimaliniz yüksek. 

    Seyredeceklere şimdiden iyi seyirler :)

Yorumlar

  1. diaz gülümsesin yeter yaaa, minnoş film bu biliyom kaç defa izledim, yaaa o zaman love, rosie ve leap year bunları da izleee :) bunları da sürekli izliyorum mutlu olmak içiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa teşekkür ederim önerin için bi bakayım onlara da :)

      Sil
  2. Canım badem, leblebi çektiğinde evde çerez poşetinin boş olduğunu fark etmemin verdiği sıkıntıda izlemiştim. :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de birkaç ay önce denk gelip izlemiştim, tatlı bir filmdi. Duygusaldı da biraz :)
    Gerçek hayatta böyle şeyler olsa :(((
    Daha geçen gün blog'um 11. yaşını bitirip 12'ye girdi, ara vermeden yazan blog'ları görmek pek hoş oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nice seneleree :) Umarım biz de blogumla o kadar devam edebiliriz :)

      Sil
  4. Bazen ben de zihnen çok yorulduğumda böyle çerezlik filmler izliyorum. Aklımda olsun bu da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle yormayan bi film tavsiye ederim :)

      Sil
  5. Blogunuzu yeni keşfettim ve severek takipte olacağım.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba;
    Bloğunuza mail abonelik butonu eklerseniz daha rahat takip edebiliriz:) Blog dünyasına hoşgeldiniz:)

    YanıtlaSil
  7. aa öyle deme , ben çok severim bu filmi. öyle sıcak bir film ki. fazla mantık arama ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet samimiyetine diyecek birşeyim yok gayet sıcak :) Mantık aramadan duramayan bende biraz sorun :D

      Sil
  8. Arada bir böyle çerez filmler iyi gidiyor. Teşekkür ederim önerin için. :)

    YanıtlaSil
  9. Bu tür filmleri izlemek beni rahatlatıyor gerçekten. Takipteyim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  10. kadrosu iyiymiş gerçekten... buraya nacizane bir öneri bırakmak isterim, filmin afişini görünce direk aklıma geldi nedense. hem kafa dağıtmalık hem de sıcacık bir sevgiyi hissetmek isterseniz Modern Love'a bir göz atmalısınız. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler listeme ekliyorum hemen :)

      Sil

Yorum Gönder

Klavyeye değen parmaklarınıza sağlık :)