Bitirilemeyen Okumalarda Bugün: Sadeliğin Dayanılmaz Hafifliği

                                        

Arka Kapak Özeti : "Eşyalarınızı düzenlemek işe yarasaydı bugüne kadar düzenli olurdunuz. Stratejik 'nasıl'lar ve daha da güçlü 'neden'ler için bu kitabı edinin." Derek Sivers
                                        "Daha azla, daha fazlasına sahip olma sanatı"

    Yorumum: Bi ara baya ünlü bir akım olan minimalizm akımının anlatıldığı kitaplardan biri diye anlatabilirim. Kitap kısaca; hayatımızdaki fazlalık olan şeylerden kurtulduğumuzda özümüze dönüp daha mutlu bir insan olacağımızı söylüyor. Aradığınız konu buysa önerilebilir bir kitap. Ben arka kapağı okumadan başladım kitaba. Dört bölüm kadar da devam edebildim. Amacını net anlatan bir kitap. 'Hayatınızda ne kadar az eşya, borç ve benzeri şeyler bulundurabilirseniz o kadar öz duyguya sahip olabilirsiniz' demeye çalışıyor.

    Neden Bitiremedim? : Arka kapağı okumadan, stresli bir dönemimde başladığım kitap sarmadı beni. Bunda kitabın çoğu kısmında benzer şeyler anlatıyor gibi gelmesinin yanısıra kendi stresimin de etkisi vardı muhtemelen. 
İkinci sebep aradığım şeyin nasıllar ve güçlü nedenler değil de, Marie Kondo tarzı bir eşya azaltma kitabı olduğunu farketmem olduğuydu.
(resim: konmarie.com)

Kitap kardeşimindi. Onun bitirememe sebebi ise kitabın çok uç noktalarda takıldığını düşünmesi idi. Örnek olarak ilaçsız MS hastalığı yenme çabası gibi. Yazar tabiki bunu önermemiş ama bu yöntem kardeşim gibi okuyuculara uç nokta gelebiliyor. Bu bana lisede okuduğum The Secret isimli kitapta düşünce gücüyle gözlük kullanmayı bırakmalarını hatırlattı. Ama o zaman o kitaba muhtemelen uygun bir zamandaydım ki kitabı okumak bana iyi gelmiş ve üniversite sınavına güçlü olumlamalarla girmiştim. 
    
    Kitaptan Notlar : Bitirsek de bitiremesek de her kitabın düşüncelerimize birşeyler katabileceğine inanıyorum. Bu nedenle genelde romanlar dahil her kitabı ya altını çizerek ya da notlar alarak okurum. Bu kitaptan aldığım notlar da şunlar :
  • Yoga Matından Dersler : Düşüncelerim eylemlerimi sınırlandırıyor.
          • Herşeyi bugün yapamam.
          • Nefesimizi bırakmak için kendimize izin vermeliyiz.
          • Rahatlamayla gerilme arasında bir yer var.
          • Harekete geçmek korkuyu öldürür.
          • Gözünü kendi matından ayırma
          • Davranışlarımız tamamen içimizdeki tepkilere bağlıdır. 
  • Kargaşa, kargaşayı çeker ve huzur da huzuru. Hangisini istediğine karar verdikten sonra, kendin için özveriyle bunu yaratmaya başlayabilirsin. 
  • Yarattığımız boşluğa ihtiyacımız vardı.
  Benim notlarım ve yorumlarım bu şekilde. Okuduysanız sizin de yorumlarınızı merak ediyorum. Okumadıysanız ve okumayı düşündüyseniz yine yorumlarınızı merak ediyorum. Sevgiler :)

Yorumlar

  1. hımm severim aklımda olsun, the secret ise çok iyi ya çok faydalı :) eşya atmak da iyi, bence bunun kuralı, 2 yıl kullanmadığın her şeyi at, eşya, insan, duygu bile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke her zaman uygulayabilsek bu fikri :)

      Sil
  2. Notlar güzel aslında. Kitabın konusu olan Minimlizm de bir noktaya kadar doğru bir görüş bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KAtılıyorum minimalizm mantıklı bi uygulama

      Sil
  3. Fikir olarak minimalizm mantıklı gelse de uygulamada bayağı ters düşüyorum maalesef. Marie Kondonun kitabını okumuştum ama beni düzenli olmaya itecek kadar güçlü gelmemişti, belki de sizin tam tersinize benim ihtiyacım olan kitap da budur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyin bakalım belki gerçekten de size lazım olan bu kitaptır :)

      Sil
  4. Pandemi bu anlamda çok faydalı geldi bence.Ben 1,5 yıldır o kadar az alışveriş yaptım ki

    YanıtlaSil
  5. Hem fiziksel, hem duygusal yüklerimizden arınmak, sadeleşmek için motive edici bir kitap olabilir diye düşündüm ben. Emeğine sağlık. Selamlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi okumadan bilemeyiz. Teşekkür ederim :)

      Sil

Yorum Gönder

Klavyeye değen parmaklarınıza sağlık :)