Kendimi Nasıl Geliştiriyorum

    Bir anne ve psikolojik danışman olarak bilgiye bitmek tükenmek bilmeyen bir açlığım var. Sosyal medyayı da bu amaçla kullandığımı söyleyebilirim. Çocuk gelişimi, eğitim ve kişisel gelişim konularında ne bulsam okumaya çalışıyorum, videolar izliyorum,notlar çıkarıyorum. Bugün de burada okuduğum kitaplardan, takibe aldığım hesaplardan ve videolardan bahsetmek istedim. Böylece bunları arttırabileceğime inanıyorum.

    1. Haluk Yavuzer- Çocuk Psikolojisi

    Çocuk psikolojisi hakkında okuduğum en detaylı kitaptı diyebilirim. Şurada detaylı olarak kitaptan bahsetmiştim.



    
2.Gözde Erdoğan - Hayat Evde Başlar

    Hamileyken okuduğum çocuğa koyulması gereken kurallardan, uyku eğitiminden vs bahseden kitap. Bana çok baskıcı bir anlayışla yazılmış gibi geldiğinden yarım bırakmıştım. Ama çok beğenenler de olduğundan burada bahsetmek istedim.

    3.Bahar Eriş - Anne Beynim Aç

    Dr.Bahar Eriş, çocuklarda zeka ve yetenek gelişimi üzerine odaklanmış bir akademisyen ve yazar. Kendisini instagram üzerinden takip ediyordum normalde. Ama sonra bu kitabı dikkatimi çekti ve aldım. Çok beğendim. Kesinlikle tavsiye ederim.

    4.Hal Edward Rankel - Bağırmayan Anne Baba Olmak

    Her ne kadar mesleğim gereği sabırlı olmam gerekse de bazı durumlarda öfkemi kontrol edemiyorum ve bunu çocuğuma da yapmaktan korkuyorum. O amaçla bu kitabı okudum. Güzel, bilgilendirici bir kitap. Tavsiye ederim.

    5.Mümin Sekman - Herşey Seninle Başlar

    Lisede okuduğum bir kişisel gelişim kitabıydı. Özellikle ergenlikteki karamsarlığı atmada kişisel gelişim kitaplarının çok faydalı olduğunu düşünüyorum. Çünkü özellikle de özgüveni düşük bir ergenseniz, kitabın verdiği yapabilirim hissi bir şeylerin değişmesini sağlıyor. 

    Mümin Sekman'ı sosyal medyada da takip edebilirsiniz.

    

    6.Saniye Bencik Kangal - Akademisyen Anne 

    İnstagram'da takip ettiğim ve özellikle çocuk oyunları konusunda bilgilendiğim bir akademisyen Saniye Bencik Kangal. Henüz kitaplarını alıp okumadım ama özellikle Korkma İyi Bir Annesin kitabını merak ediyorum. Ayrıca "Oynamayan Tay At Olmaz" başlıklı Tedx konuşmasını da dinleyebilirsiniz.

    7.Ömür Kurt 

    Takibe ve yazılarını yeni yeni okumaya başladığım yazar.

    8. Klinik Psikolog Anne

    Özellikle uyku eğitimine şiddetle karşı çıkmasıyla tanıdığım Hacer Yücetürk Şahin'i yine instagramdan takip ediyorum.

    9.Youtube - Uzman Doktor Osman Gönülal

    Bebek bakımı ve hafta hafta bebek gelişimi konusunda güzel videolar çeken doktor. Özellikle lohusalıkta beni çok rahatlatmıştı. Tabi bu videolar direk sağlıkla ilgili, psikoloji değil.

    10.Youtube - Ted ve Tedx Konuşmaları

  11.Özgür Bolat - Beni Ödülle Cezalandırma

    Çok beğendiğim bir kitap. Bütün aileler ve eğitimciler okumalı. Ödül- ceza sisteminde neden ödülün de zararlı olabileceği anlatılıyor.

    Benim kendimi geliştirme çalışmalarım bu şekilde devam ediyor. Peki sizin tavsiye edebileceğiniz kitap ve videolar var mı?

Yorumlar

  1. Özgür Bolat, Saniye Bencik Kangal beğenerek takip ettiklerimden. Bir anne olarak çok istifade ettim/edeceğm tavsiyelerinizden. Çok teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazının işinize yaramasına çok sevindim :)

      Sil
  2. Beni Ödülle Cezalandırma adlı kitabı okumak istiyorum ama bir türlü sıra gelmedi :(

    YanıtlaSil
  3. Güzel tavsiyeler için teşekkürler. Tavsie edebilceğim; Doğan Cüceloğlu, Şerif İzgören, Polat Doğru. Sevgiler…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polat Doğru'yu duymamıştım. Sizin tavsiyeleriniz için de ben teşekkür ederim.

      Sil

Yorum Gönder

Klavyeye değen parmaklarınıza sağlık :)