Eyvah Taşınıyoruz : Paketleme ve Taşınma İpuçları


    Çocukluğumdan beri bir sürü ev değiştirmek zorunda kaldım. Herkesin zahmet olarak gördüğü bu süreç benim için hep heyecanlıydı. Yeni bir ev, yeni dekorasyon (dekorasyondan kasıt aynı eşyaları farklı bir yere yerleştirmek olsa da :)) hep farklı gelmişti.

    Şu anki evimiz 2+0. Yani bir odamız Amerikan Mutfak. Bu da özellikle gelen birileri olduğunda zorlayıcı olabiliyordu. Daha da kötüsü oturduğumuz mahalle Arka Sokakları çekebileceğiniz bir mahalleydi. Haftada bir mutlaka bir operasyona şahit olabiliyordunuz. Biz de ailemize yeni katılacak üyeyi de düşünerek daha sakin bir mahallede biraz daha genişçe bir ev arayışına girdik. Neyse ki tam da gönlümüzden geçen sakin bir mahallede 3+1 bir eve denk geldik. 

    Ben yine "Nasıl Kolay Taşınılır?" araştırmasına başladım. En azından başkalarının kullandığı farklı pratik yöntemler varsa kullanalım diye. "Her koliye hangi odaya ait olduğunu yazın" dışında yaratıcı(!) bir fikir yok. Neredeyse her sitede de aynı yazılar. Ben de araştırdıklarımdan 'bu işe yarar' dediklerimi bir araya getirmeye karar verdim. Kim bilir belki bir gün birinin faydalanacağı bir şeyler olur.

    Hadi başlayalım: 
    
    1) Eve Tamam Demeden Önce Kırık Döküklerin Yaptırılıp Teslim Alınacağı Konusunda Anlaşın : Evi ilk kez gezerken odaların genişliği, ışığı derken ufak kırık, bozuklar gözden kaçabiliyor. Banyoda akan bir yer, odalardaki rutubet durumu(kesinlikle göz ardı edilmemeli), mutfak dolaplarındaki ve kapı-pencerelerdeki olası yıpranmaları ev sahibiyle görüşmek gerek. Eve yerleştikten sonra bunları yaptırmak daha uğraştırıcı olacaktır. 

    2) Yapılacakları Listeleyin : Mümkünse gün gün evle ilgili yapılması gerekenleri listelemek, bir şeyleri unutmamanın yanı sıra paniği de engelliyor.
        Örnek : Pazartesi: Elektrik-su açılacak
                      Salı : Evin sineklik ve kapı pencere tadilatları yapılacak.
                      Çarşamba : Beyaz eşyalar taşınacak. (Kırılma riskini göze almamak için biz beyaz eşya firmasından taşımalarını istedik.)
                       Perşembe : Temizlikçiler evi temizleyecek. 
                        Cuma : TAŞINMA!!!
    
    3) Yeni Evde Neyi Nereye Yerleştireceğinizi Planlayın : Eşyalarınızın sığıp sığmama durumu için bu madde önemli. Hatta gardırop, konsol gibi büyük eşyaların ölçüsü not alınıp ev bakarken bu ölçülere de dikkat edilebilir. 
        Bu madde aynı zamanda taşınma anında hamallara neyi, nereye koyacaklarını da kolaylıkla söyleyebilmenizi sağlar. Bu da kendinizin, sonrasında yorulmanızı engelleyecektir. Ne de olsa o an yüzünde acı dolu bir ifadeyle "Bunu nereye koyalım abla" diye hamala "Aaaa yok yok olmadı geri şu tarafa taşıyın" demek kolay olmayacaktır. 
        Ben üşenmeyip şöyle bir plan yaptım :

ben küçükken yazardım taşınma planı



    4) Sıra Geldi Toplanmaya : İller arası nakliyede bütüüün eşyalarınızı nakliye şirketi paletleyip streçliyormuş. Ama il içinde böyle bir şey duymadım. Ya da biz hep küçük yerlerde yaşayınca böyle bir hizmet göremedik :)
        Eğer benim gibi herşeyi kendiniz koliliyorsanız olay; kesinlikle az biraz derli toplu gitmekte. Ha bir de kolileri büyükçe seçip son dakikaya kadar yapıştırmamak da önemli. Mesela biblo, vazo gibi aksesuarlar için bir koli oluşturdunuz. Heepsini topladığınızı da düşünseniz mutlaka bir yerlerden o koliye ait bir şey çıkıyor. 
        Biraz sırayla gitmek de büyük yarar sağlıyor. Mesela bir gün yatak odasından başlayıp yatak hurçları, valizler vs tamamlamak kafada bir şeylerin bittiği hissini veriyor. Sonra diğer odaya geçip tamamlananları kenara dizince derli toplu halloluyor. 
        Paketleme konusunda kıyafetlerde şöyle bir şey buldum. Bu bana çok mantıklı geldi:
        Bizim kitaplık topla topla bitmez bir şeymiş. Kalın olan kitapları kolay taşınsın diye bu şekilde valize koyduk:
 ben küçükken yazardım taşınma
         Bir de şöyle bir yöntem var. Bunu da kullanmayı düşünüyorum :

       5) Koridorda Bir TAŞINMA GÜNÜ VALİZİ Bulundurun : Taşındığınız gün herşey bitince ihtiyaçları o kolilerde bulmak neredeyse imkansız oluyor. O yüzden yatak çarşafı, pijamalar, belki şampuan, fön makinesi ertesi gün giyilecek kıyafetler gibi kurtarıcıları hazır etmek sizi rahatlatacaktır. Hatta termosta bir çayınız da olsa evdeki kalabalık bittiğinde yapılacak keyif kalır geriye.

        Son olarak paketleme konusunda internette şöyle bir videoya denk geldim. Bu da biraz olsun fikir verebilir. 
        Benim aklıma gelenler ve internette bulduklarım bu şekilde. Sizin var mı taşınırken kullandığınız taktikler? :)

Yorumlar

  1. iyi geceleer görüşürüz yineğğğğğ :)

    YanıtlaSil
  2. sevimli komikli yazıyın sen yaaa :) ay bak bir arkadaşımın başına ne geldi, kitapları sevdiği için karton koliye kitapları koyuyo, üstüne de değerli eşya yazıyor, taşıyıcılar da taşınma esnasında bu koliyi çalıp götürüyoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiysen ne mutlu :) Ayyy arkadaşına üzülmek bi yana çalan adamlar nasıl hayal kırıklığına uğramıştır :D

      Sil
  3. Bunu yazıyo taşınmaktan gram gram bıkmış ama sürekli taşınan iş arkadaşıma okuyacağım :) detayli ve güzel bir yazı olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı insanların kaderi bu heralde :) Umarım işinize yarar :)

      Sil

Yorum Gönder

Klavyeye değen parmaklarınıza sağlık :)