İsmiyle Müsemma Filmler: Hasan Boğuldu

 

    1990 yılı Türk yapımı bir aşk hikayesi. 

    Eski Türk filmleri benim de içinde bulunduğum bir kesim için 'modası geçmiş' diye değerlendirilir ve pek seyredilmez. Oysa diğer bir kesim vardır ki, Türk filmlerine bayılırlar. Her karakteri ve filmlerin repliklerini ezbere bilirler. Hatta yaşlı hallerini yeni dizilerde görür görmez "Aaa bak şu aktör şu filmde ünlü olmuştu" diye başlarlar anlatmaya. Eski moda bulan benim gibiler de şaşkın bakışlar atıp 'Hmm' demekle kalırlar. Western hayranlarıyla sevmeyenlerde de durum aynıdır.

    Benim eski moda buluşumun bir sebebi küçükken Kemal Sunal'ın "eşşoğ..." lafını taklit etmemle Anne RTÜK'üne takılmış olmam olabilir. Sizi siz olun çocuğunuzu ağzına biber sürmekle tehdit etmeyin. Sanat anlayışını bile etkileyebilirsiniz :)

    Hasan Boğuldu filmiyle tanışmamsa Türk filmi hastası eşim ve kayınvalidem sayesinde oldu. Konu nerden açıldı bilmem 'O ne ya' diyiverdim. Hemen buldular filmi. Başta her Türk filmine yaptığım gibi burun kıvırdım. "Ya şu çekim tekniğine bak allasen, hele oyuncuların konuşması vs." derken bir baktım filmi baya baya seyretmekteyim. En son bu filmi bi yerlerde paylaşmalıyım diye düşündüm.

    Merakınızı azaltmamak için çook kısaca bahsetmek istiyorum. Öncelikle Hasan Boğuldu, Kaz Dağlarında bir gölet. Filmimiz de bu gölete adının verilişini anlatıyor. Hülya Avşar ve Yalçın Dümer'in gencecik halleri başrolde. 

    Yörük kızı Emine(Hülya Avşar) ve obalı Hasan birbirlerini severler. Ancak arada kültür farkı diyebileceğimiz bir sorun vardır. Hasan'ın Emine'nin yaşamına uyum sağlayabileceğini kanıtlaması gerekmektedir. Hasan dağ tepe gezmemiş, narin yani bir anlamda yerleşik biridir. Bu sorunu aşıp evlenebilmeleri için sıcak mı sıcak yaz gününde 40 kg tuz çuvalını dur durak bilmeden taşımasını ister Emine. İşte bu sınav onların aşkının sınavı olur.

    Film hep bildiğimiz iki kadın bir erkek ya da paylaşılamayan bir kadın iki erkek tarzından çok uzak oluşundan olsa gerek oldukça ilgimi çekti. Ve kesinlikle 5 yıldızla tavsiye ediyorum. Gün gelir Hasan Boğuldu'ya yolum düşerse de tekrar seyretmek isterim. 

                                                                                    ŞİMDİDEN İYİ SEYİRLERRR

Yorumlar